KRRiT nakłada dwie kary na Polsat za długość reklam

Telewizja Polsat, nadawca programów TV4 i TV6, podpadła KRRiT, która nałożyła na nią dwie kary w związku z przekroczeniem ustawowego limitu czasu reklam.

<!– –>

Reklamy to nieodzowny element kanałów telewizyjnych, który wielu z nas mocno denerwuje. Niekiedy blok reklamowy w trakcie filmu trwa bowiem tak długo, że zapominamy, co oglądaliśmy.

Zgodnie z ustawą o RTV reklamy i telesprzedaż nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej. Kolejne 2 minuty mogą natomiast zajmować informacje o własnych programach. Czy nadawcy programów spełniają te wymagania? Niestety nie mamy danych na ten temat. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji potwierdziła jednak, że niektórzy z nich stosują zbyt „reklamowe” podejście do wspomnianych 2 dodatkowych minut. Nałożyła bowiem właśnie dwie kary (po 15 tysięcy) na Telewizję Polsat, nadawcę programów TV4 i TV6. W uzasadnieniu czytamy:

Zobacz również:

Przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu zawierają nacechowane emocjonalnie sformułowania bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu. Z uwagi na promocyjny charakter spełniają one definicję autopromocji, rozumianą zgodnie z art. 4 pkt. 23 ustawy jako „przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług”.

W rozumieniu art. 4 ust. 17 ustawy o rtv autopromocja jest reklamą. Reklamą nie jest ogłoszenie nadawcy, które zawiera jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji.”

11 miesięcy?

Nałożenie kary na Telewizję Polsat pozytywnie zaskakuje. Moje ogromne wątpliwości wzbudza jednak szybkość działania KTRiT. Analiza programów TV4 i TV6 przeprowadzona została bowiem w dniach 28-30 marca 2014 r. Oznacza to więc, że cały proces ustalania, czy doszło do złamania przepisów i zakończenia postępowania nałożeniem kary trwał aż 11 miesięcy. To naprawdę takie skomplikowane?

Więcej reklam

Przy tej okazji warto przypomnieć, że Ministerstwo Kultury szykuje zmianę w ustawie o RTV, która może skutkować znacznym zwiększeniem czasu nadawania reklam przez radio i telewizję.


Article source: http://www.pcworld.pl/news/401087/KRRiT.naklada.dwie.kary.na.Polsat.za.dlugo.c.reklam.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *