Aktualizacja: Wiedźmin 3: Serce z kamienia "prawie gotowy". Gwint jako samodzielna produkcja

Aktualizacja (31.08.15 r.) Od momentu premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (miała ona miejsce 19 maja) studio CD Projekt Red udostępniło szereg aktualizacji usuwających różne błędy oraz 16 niewielkich darmowych dodatków DLC oferujących graczom szereg nowych możliwości (np. tryb New Game Plus). Od dawna wiadomo już też, że przygotowane zostaną dwa duże rozszerzenia zapewniające dziesiątki godzin dodatkowej zabawy: wspomniany niżej Wiedźmin 3: Krew i Wino oraz Wiedźmin 3: Serce z kamienia.

Pierwszy z tych dodatków pojawi się w 2016 roku, natomiast drugi miał wedle zapowiedzi zostać udostępniony w październiku. Ważna informacja dla graczy jest taka, że bliższy z tych terminów najprawdopodobniej zostanie dotrzymany. Podczas konferencji PAX Prime (Seattle) Travis Currit z CD Projekt Red zapewnił bowiem, że Wiedźmin 3: Serce z kamienia jest „prawie gotowy”.

Dodatkowo Currit dał do zrozumienia, że zabawa karciana Gwint może zostać wydana jako samodzielna produkcja.

Zobacz również:

_____________________

Aktualizacja (19.08.15 r.) Gracze z pewnością czekają z niecierpliwością m.in na dodatek Wiedźmin 3: Krew i Wino, na którego temat pojawiły się właśnie interesujące informacje. Otóż znalazł się on na liście 31 projektów, które zostaną dofinansowane przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego.

Studio CD Projekt RED może liczyć na dofinansowanie w wysokości 150 tys. euro, co stanowi 7% budżetu przeznaczonego na Wiedźmina 3: Krew i Wino. Można więc pokusić się tutaj o przeprowadzenie szybkich obliczeń, z których wynika, że rozszerzenie będzie kosztowało ok. 9 milionów złotych.

Wsparcie CD Projekt RED okazało się dosyć kontrowersyjne. Czytając komentarze pod artykułami na ten temat można bowiem znaleźć często opinie, że pieniądze te powinny być przeznaczone dla mniejszych twórców gier, którym zdecydowanie bardziej by się przydały.

Aktualizacja (18.08.15 r.) Tryb New Game Plus dostępny jest w usłudze Xbox Live.

Aktualizacja (12.08.15 r.) Tryb New Game Plus to oczekiwany przez wielu graczy dodatek do Wiedźmina 3, który miał pojawić się po patchu 1.08. Kiedy dokładnie? Niestety nadal tego nie wiemy, lecz przynajmniej mamy już pewność, że nie trzeba będzie na niego długo czekać. Na pytanie dotyczące New Game Plus odpowiedział bowiem na Twitterze Marcin Momot twierdząc, że tryb ten jest już testowany wewnętrznie przez pracowników studia.

„Gdy będzie gotowy, zostanie wydany. Proces ten nie będzie trwać „zbyt długo” – deklaruje Marcin Momot.

New Game Plus dla Wiedźmina 3:

– przeciwnicy staną się w niej silniejsi

– poziom doświadczenia, przedmioty i receptury pozostaną (nie dotyczy przedmiotów fabularnych)

– możliwe będzie skorzystanie z eliksiru pozwalającego na nowo rozdysponować punkty umiejętności Geralta

Aktualizacja (08.08.15 r.) Marcin Momot poinformował, że aktualizacja o numerze 1.08 jest już dostępna do pobrania przez graczy korzystających z PC, PlayStation 4 i Xbox One. Dzięki niej mogą oni liczyć przede wszystkim na usunięcie błędów nieoczekiwanie wniesionych przez patch 1.07, poprawę wydajności oraz usunięcie błędów dotyczących wykonywania zadań.

Aktualizacja (1.08.15 r.) Marcin Momot z CD Projekt RED poinformował, że wkrótce Wiedźmin 3 doczeka się aktualizacji o numerze 1.08, która przeznaczona będzie dla użytkowników wszystkich platform: PlayStation 4, Xbox One i PC. Dodatkowo poznaliśmy listę zmian, którą zaoferuje. Poniżej wybrane z nich:

ROZGRYWKA:

– Usunięto rzadki błąd powodujący, że przedmioty znikały ze skrzynki gracza.

– Naprawiono rzadki błąd, który powodował, że czasami Geralt mógł się zablokować podczas próby biegu.

– Gracze mogą wykonać przewrót w przód tuż przed lądowaniem po skoku niwelując tym samym znaczną część obrażeń wynikającą z upadku. Został dodana odpowiednia wzmianka w samouczku na ten temat.

– W aktualizacji 1.07 wymagane poziomy do używania niektórych przedmiotów zostały podniesione, co spowodowało, że gracze zostali ze sprzętem, którego nie mogli używać. W łatce 1.08 zostaje wprowadzony eliksir Godziny Wilka. Eliksir ten pojawi się w ekwipunku każdego gracza, który zainstaluje łatkę. Obniży on poziom wymagany do użycia sprzętu na dokładnie godzinę. Pozwoli to graczom na zdobycie brakujących poziomów lub znalezienie zastępczego wyposażenia. Po upływie jednej godziny, efekt eliksiru przestanie działać i wymagania względem poziomów wrócą do stanu sprzed zażycia Godziny Wilka.

– Naprawiono problem, który powodował, że gracze nie mogli porównywać swoich przedmiotów z tymi oferowanymi przez kupca.

ZADANIA:

– Naprawiono problem w zadaniu „Serce nie sługa”, który uniemożliwiał jego zakończenie nawet w przypadku gdy gracz kupił wino w karczmie Zimorodek.

– Naprawiono problem, przez który Geralt czasem ginął po podróży do Velen w zadaniu „Coś się kończy, coś się zaczyna”.

– Naprawiono problem, który czasem uniemożliwiał ukończenie zadania „Dorwać Juniora”.

– Naprawiono problem, który uniemożliwiał graczom ukończenie zadania „Poszukiwania: Rynsztunek Żmii” z powodu zamkniętej bramy.

– Usunięto problem uniemożliwiający zdobycie karty Zoltana.

OGÓLNE:

– Wprowadzono szereg funkcjonalności przygotowujących grę na wprowadzenie nowego trybu – Nowej Gry Plus – w niedalekiej przyszłości.

Pełną listę zmian znajdziecie na forum CD Projekt RED. Niestety obecnie nie znamy daty udostępnienia aktualizacji 1.08.

Aktualizacja (8.07.15 r.) Studio CD Projekt RED nie udostępni w tym tygodniu darmowych dodatków do Wiedźmina 3, lecz gracze (co ważne, korzystający z wszystkich platform, czyli PC, PlayStation 4 i Xbox One) mogą się spodziewać w zamian czegoś lepszego: dużej aktualizacji o numerze 1.07.

Wiedźmin 3: Dziki Gon czeka na patch 1.07

Wnoszone przez nią zmiany stanowią odpowiedź na problemy zgłaszane przez wielbicieli gry. Kluczowe z nich przedstawiają się następująco:

– nowy, opcjonalny tryb zmieniający tempo reakcji Wiedźmina na polecenia gracza

– skrzynia na przedmioty dostępna w różnych miejscach (zaznaczone będą na mapie)

– nowe metody sortowania przedmiotów w ekwipunku

– w przypadku przedmiotów służących do alchemii i rzemiosła gracz nie będzie musiał martwić się o obciążenie Wiedźmina

Więcej informacji na temat zmian wnoszonych przez patch 1.07 znajdziecie na forum poświęconym Wiedźminowi 3. Wkrótce zamieszczony tam przez Marcina Momota wpis zostanie uzupełniony pełną ich listą.

Na koniec jeszcze jedno: darmowe DLC powrócą w przyszłym tygodniu.

__________

Aktualizacja: Marcin Momot poinformował na Twitterze, że łatka 1.04/1.05 dla Wiedźmina 3 została udostępniona. W przypadku wersji konsolowej (1.04) mogą z niej jednak póki co skorzystać jedynie właściciele Sony PlayStation 4. Użytkownicy Xboksa One muszą się uzbroić w cierpliwość i poczekać do przyszłego tygodnia.

Aktualna lista zmian dla łatki 1.04 PC dostępna jest na forum poświęconym Wiedźminowi 3. Na uwagę zasługuje przede wszystkim usunięcie błędu uniemożliwiającego zdobywanie doświadczenia za główne i poboczne zadania. Gracze mogą jednak liczyć między innymi także na takie udogodnienia jak:

– powiększenie asortymentu broni oferowanej przez kupców

– większa różnorodność przedmiotów znajdowanych w skrzyniach

Z ciekawostek warto też wspomnieć o interesującej odpowiedzi na błąd, który pozwalał Geraltowi na ciągłe zdobywanie złota poprzez zabijanie krów. Obecnie takie działanie nie jest już możliwe ponieważ w pobliżu pojawia się potwór. Jak to działa prezentuje poniższy filmik:

_______________

Aktualizacja: Przy okazji przyznania, że Wiedźmin 3: Dziki Gon faktycznie oferuje gorszą grafikę niż gameplaye z 2013 roku Marcin Iwiński (współwłaściciel CD Projekt Red) obiecał, że jego zespół będzie ciężko pracował starając się dodawać nowe elementy do gry oraz będzie bacznie śledził opinie graczy.

Ostatnie działania studia zdają się potwierdzać, że nie były to słowa rzucone na wiatr. Po wydaniu łatki dla wersji PC Wiedźmina 3 o numerze 1.03 szybko udostępniona została kolejna łatka 1.04. Dzisiaj mamy już też zapowiedź łatki 1.04 (PlayStation 4, Xbox One)/1.05 (PC), która stanowi przede wszystkim odpowiedź na krytykę ze strony graczy zwracających uwagę na błędy w grze. Listę zapowiadanych zmian (będzie ona jeszcze uzupełniana) znajdziecie na oficjalnym forum dyskusyjnym. Poniżej przykładowe dwie:

– Geralt nie będzie już wchodził w interakcje ze świecami w pobliżu skrzyń i innych elementów interaktywnych

– znacznie powiększone zostały elementy interfejsu i menu dla graczy korzystających z konsol konsolach (nieznacznie dla PC)

Ponadto możemy przeczytać o „ogólnej poprawie stabilności i wydajności”.

Niestety nie mamy jeszcze informacji na temat dostępności nowej łatki 1.04/1.05. Wydaje się jednak, że w pierwszej kolejności trafi ona do graczy korzystających z komputerów PC.

_______________

Być może jeszcze nie wszyscy „pecetowi” wielbiciele gry Wiedźmin 3: Dziki Gon skorzystali z udostępnionej niedawno aktualizacji 1.03 (piszemy o niej poniżej w pierwotnej wersji tego newsa), a już studio CD Projekt Red przygotowało kolejną aktualizację o numerze 1.04. Tym razem nie jest ona co prawda aż tak „bogata”, jak poprzedniczka, lecz też wnosi ze sobą istotne zmiany, spośród których wymienię tylko kilka:

– dowolne przypisywanie klawiszy do funkcji

– lepsza jakość renderowania dla ustawień wysokich i ultra

– wzrost wydajności wydajność technologii NVIDIA Hairworks

– poprawa w zakresie stabilności i wydajności (to chyba główny cel wprowadzenia nowej łatki)

– zwiększony rozmiar okna z łupem

Pełną listę zmian znajdziecie na forum poświęconym Wiedźminowi 3.

___________________

Gracze korzystający z wersji PC gry Wiedźmin 3: Dzik Gon mogą już pobierać patch 1.03 niosący wraz ze sobą sporo zmian. Poniżej wybrane z nich:

– poprawa stabilności podczas grania i obsługi interfejsu użytkownika

– poprawa wydajności, szczególnie w przerywnikach filmowych i rozgrywce

– poprawa wydajności Nvidia Hairworks

– podniesienie anizotropowego próbkowania tekstur do poziomu 16x przy ustawieniach Ultra

– zwiększenie liczby ustawień funkcji wyostrzania do trzech (Wyłączone/Niski/Wysoki)

– usunięcie błędu powodującego blokowanie się kursora podczas przesuwania mapy

– większa responsywność klawiszy podczas sterowania klawiaturą

Usprawnienia i poprawki związane są ze stabilnością, wydajnością i w dużej mierze grafiką. Przy okazji tego ostatniego elementu warto przypomnieć, że studio CD Projekt Red w końcu oficjalnie przyznało, że grafika finalnej wersji Wiedźmina 3 w porównaniu do grafiki prezentacji gry z 2013 roku faktycznie uległa pogorszeniu.

Patch 1.03 do Wiedźmina 3 na PC można pobrać automatycznie korzystając z platformy GOG Galaxy.

Article source: http://www.pcworld.pl/news/402066/Wied.min.3.Serce.z.kamienia.prawie.gotowy.Gwint.jako.samodzielna.produkcja.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *