Żabka po kryjomu skanuje twarze klientów. Wiemy po co, ale czy zgodnie z prawem?

Żabka skanuje twarze klientów

Jeden z klientów zauważył podczas zakupów w sklepie sieci Żabka uruchomioną na ekranie przy kasie aplikację służącą do rozpoznawania jego twarzy. Szybko zamieścił o tym wpis na Wykopie ostrzegając, że w momencie skorzystania z karty płatniczej klient może mieć założony automatycznie profil.

Żabka dementuje

Żabka szybko wydała oświadczenie, w którym przekonuje, że testowany obecnie w wybranych sklepach system w żaden sposób nie identyfikuje klientów (nie wiąże skanowanego obrazu z danymi z karty) i nie zapisuje obrazu z kamery.

Zobacz również:

Do czego więc służy?

„Jedyną funkcją jest określanie przybliżonego wieku i płci klientów bez wiązania tych danych z poszczególnymi osobami. W efekcie dane są zapisane jedynie w formie skumulowanych statystyk i jako takie, dają wiedzę o profilach grup klientów robiących zakupy o określonych porach dnia” – tłumaczy Żabka.

To dla naszego dobra

Według Żabki wspomniany system pozwoli na lepsze dostosowanie produktów, usług i ich ekspozycji do potrzeb klientów. Wynika z tego więc, że powinniśmy się jako klienci cieszyć z jego wprowadzenia.

Wszystko zgodnie z prawem – czy na pewno?

Żabka przekonuje, że nie ma mowy o naruszaniu praw w zakresie ochrony danych osobowych. Mam nadzieję, że wyjaśni to szybko GIODO. W moim odczuciu, jak i wielu internautów zamieszczających komentarze na profilu facebookowym Żabki, samo niepoinformowanie klientów o testowaniu wspomnianego systemu jest już jednak dużym nadużyciem.

Article source: http://www.pcworld.pl/news/407013/Zabka.po.kryjomu.skanuje.twarze.klientow.Wiemy.po.co.ale.czy.zgodnie.z.prawem.html

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *