Skype for Business kontra Amazon Chime. Co wybrać?

Chime jest przeznaczony głównie
do komunikacji biznesowej, jednak sprawdza się także w środowiskach użytkowników
indywidualnych. W funkcjonalnościach jest zbliżony do Skype for Business – pozwala
dzwonić, prowadzić wideokonferencje, współdzielić dokumenty czy wysyłać szybkie
wiadomości. Może być też subskrybowany w ramach różnych planów, dobieranych do
potrzeb organizacji. Obie platformy są dostosowane zarówno do systemu Windows,
jak i MacOS, iOS czy Android. Mają jednak kilka znaczących różnic.

Połączenia

Wykorzystując wyżej
wymienione rozwiązania do komunikacji głosowej, najprawdopodobniej będziecie
zadowoleni zarówno z narzędzia Microsoft, jak i Amazon. Jakość dźwięku jest bez
zarzutu. Podobnie z wideokonferencjami – przejrzyście i na poziomie. Można się
za ich pośrednictwem komunikować z komputerów i urządzeń mobilnych. Na korzyść usługi
Skype for Business przemawia możliwość nagrywania spotkań wideo czy dzielenie
lokalizacji i kontaktów.

rozmowa grupowa

 

Obsługa

Dość trudna kwestia, bo
łatwo o subiektywne podejście, ale mimo przyzwyczajenia do Skype for Business
trzeba przyznać, że twórcy Chime wiedzą, co to intuicyjność. Funkcjonalna
prostota, dzięki której nie ma mowy o wertowaniu przeglądarki (np. w celu
zaplanowania spotkania), świadczy o przemyślanym podejściu.

obsługa chime

Skype for Business nie
zostaje jednak w tyle. Bazuje na utartych, znanych z darmowej wersji
mechanizmach, dzięki którym użytkownik szybko adaptuje się w jego środowisku.

skype dla biznesu

Ceny

Dostępny w ramach podstawowej
subskrypcji usługi Office 365 Business Essentials Skype for Business to wydatek
rzędu 5$ miesięcznie. Plan obejmuje także dostęp
do biznesowej poczty Exchange Online, Office Online, 1 TB na OneDrive for
Business, SharePoint Online czy Yammer. Umożliwia komunikację z 250 osobami
w tym samym czasie, bez względu na to czy mają Skype’a – wystarczy łącze
internetowe i telefon. Podstawowa wersja Chime wiąże się z kosztem 2,5$
miesięcznie, pozwalając na połączenia między dwoma uczestnikami. Rozszerzona
wersja Pro, która daje możliwość prowadzenia rozmów z maksymalnie 100 osobami
jednocześnie, kosztuje już nieco więcej – 15$ miesięcznie. Cena obejmuje także współdzielenie
monitora czy nagrywanie spotkań.

 

Darmowe wersje

Aby przekonać się, która wersja
będzie odpowiednia dla danego użytkownika, warto skorzystać z próbnych wersji.
W przypadku Skype for Business najlepiej pobrać testową wersję Office 365,
która poza komunikatorem obejmuje m.in. aplikacje pakietu Office 2016 i może
być instalowana na 15 urządzeniach. Usługę można bezpłatnie testować przez 30
dni. Amazon Chime Pro jest udostępniany za darmo również na 30 dni, po tym
czasie można przejść na wersję Basic (z sesjami jeden na jeden) lub korzystać z
pełnej wersji odpłatnie.

 

Podsumowanie

Trudno
konkurować z rozwiązaniem posiadającym mocną, ugruntowaną pozycję na rynku,
które poza komunikacją oferuje integrację z wieloma niezbędnymi narzędziami
biznesowymi (m.in. Active Directory czy Outlook). Amazon Chime nie powinien
zagrozić popularności Skype’a, jednak jest interesującą propozycją, pozwalającą
spojrzeć na narzędzia do komunikacji inaczej, na chłodno porównując ich wady i
zalety. To również dobra okazja, aby przypomnieć o tym, ile (i za ile) oferuje
Office 365, w ramach którego Skype for Business jest zintegrowany z innymi
aplikacjami Microsoft (m.in. Outlookiem). Warto pamiętać, że Skype jest
częścią potężnego biznesowego rozwiązania, które w pełni zaspokaja potrzeby
zarówno firm z sektora MŚP, jak i rozbudowanych korporacji. Dzięki
zróżnicowanym planom każdy przedsiębiorca – bez względu na rozmiar organizacji
– może dobrać rozwiązanie skrojone na miarę jego oczekiwań. Najlepiej jednak
indywidualnie wypróbować każde z rozwiązań i samemu podjąć decyzję, w którym
środowisku pracuje się lepiej.

tabela porównanie chime i skype

* Cena obejmuje plan Office 365 Business Essentials, w ramach którego użytkownik otrzymuje także m.in. biznesową pocztę Exchange Online 50 GB, Office Online, 1 TB na OneDrive, SharePoint Online, Yammer i integrację z Active Directory.

 

Autor: Krystian Mularczyk, Cloud Solutions Project Manager z
firmy Senetic

Article source: http://di.com.pl/skype-for-business-kontra-amazon-chime-co-wybrac-57135

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *